Welcome, Guest
You have to register before you can post on our site.

Username
  

Password
  





Search Forums

(Advanced Search)

Forum Statistics
» Members: 3,234
» Latest member: May1662THV2
» Forum threads: 2,887
» Forum posts: 28,164

Full Statistics

Online Users
There are currently 22 online users.
» 0 Member(s) | 22 Guest(s)

Latest Threads
[แคสเกมส์] ไบรอัน ผจญภัย ...
Forum: irpg Broadcasting Tower
Last Post: MongonAF48DW
11-18-2018, 06:12 PM
» Replies: 2
» Views: 235
MooToon PVP 11
Forum: Completed Project
Last Post: OP_Jum_RPG
11-17-2018, 09:34 PM
» Replies: 0
» Views: 75
[แคสเกมส์] The Gate : The...
Forum: irpg Broadcasting Tower
Last Post: MongonAF48DW
11-17-2018, 08:15 PM
» Replies: 19
» Views: 2,518
หนังสือเรื่องราวภูติผีปีศ...
Forum: Early Project Posting
Last Post: Jabberwocky
11-17-2018, 04:41 AM
» Replies: 21
» Views: 4,421
build UmmoRPG แล้ว Fail ค...
Forum: Town Square
Last Post: Gamer123
11-16-2018, 06:38 PM
» Replies: 1
» Views: 82
Valiantia : มหาศึกเดสเพีย...
Forum: Ongoing Project
Last Post: standalonedev
11-15-2018, 11:02 PM
» Replies: 4
» Views: 2,267
[แคสเกมส์] Dreamfarer(แปล...
Forum: irpg Broadcasting Tower
Last Post: MongonAF48DW
11-10-2018, 09:09 PM
» Replies: 2
» Views: 240
สอบถามเรื่องการใช้ Unity ...
Forum: Town Square
Last Post: Gamer123
11-09-2018, 05:13 PM
» Replies: 6
» Views: 262
เกม HaloweenCurse500
Forum: Completed Project
Last Post: Gamer123
11-04-2018, 11:31 AM
» Replies: 1
» Views: 218
FunGamers-TV แชลแนล + คลิ...
Forum: irpg Broadcasting Tower
Last Post: Toney2j5
11-02-2018, 08:21 PM
» Replies: 10
» Views: 18,354

 
  build UmmoRPG แล้ว Fail ครับ แนะนำหน่อยครับ
Posted by: Gamer123 - 11-15-2018, 11:05 AM - Forum: Town Square - Replies (1)

ตอนนี้ผมกำลังจะย้ายโปรเจค Halloween เดิมมาใส่ใน UmmoRpg นะครับ ใช้ Unity 2017.4 LTS 
ลองทดสอบใน editor ก็ Play ได้ค่อนข้างสมบรูณ์ ตีมอนได้ ใช้สกิลได้ ซื้อขายของ เควสทำได้หมด ระบบเซฟก็ทำงาน ใช้ SQLite เป็น database
แต่พอลอง build แล้วก็ไม่สำเร็จครับ
UmmoRpg เป็น network ใช้ Unet และก็ plugin ชื่อ Mirror ที่ตัว Unet เก่าเลิกพัฒนาไปแต่เขาเอามาพัฒนาใหม่และใส่ใน asset ครับ
จะแก้ไขยังไงดีครับจะ Build ออกมาให้เป็น exe ทั้ง server และ client และเล่นแบบ offline
เอาแค่ Build ให้เล่นไฟล์ exe ได้ก่อนนะครับ

error ที่แจ้งมาครับ

  1. ArgumentException: The Assembly System.Configuration is referenced by System.Data
    ('Assets/uMMORPG/Plugins/SQLite/sqlite_common/System.Data.dll'). But the dll is not allowed to be included or could not be found.

    UnityEditor.AssemblyHelper.AddReferencedAssembliesRecurse (System.String assemblyPath, System.Collections.Generic.List`1 alreadyFoundAssemblies, System.String[] allAssemblyPaths, System.String[] foldersToSearch, System.Collections.Generic.Dictionary`2 cache, BuildTarget target) (at C:/buildslave/unity/build/Editor/Mono/AssemblyHelper.cs:140)
  2. Build completed with a result of 'Failed'
    UnityEngine.GUIUtilityTonguerocessEvent(Int32, IntPtr)
  3. UnityEditor.BuildPlayerWindow+BuildMethodException: 3 errors
    at UnityEditor.BuildPlayerWindow+DefaultBuildMethods.BuildPlayer (BuildPlayerOptions options) [0x0020e] in C:\buildslave\unity\build\Editor\Mono\BuildPlayerWindowBuildMethods.cs:181
      at UnityEditor.BuildPlayerWindow.CallBuildMethods (Boolean askForBuildLocation, BuildOptions defaultBuildOptions) [0x00065] in C:\buildslave\unity\build\Editor\Mono\BuildPlayerWindowBuildMethods.cs:88
    UnityEngine.GUIUtilityTonguerocessEvent(Int32, IntPtr)




Print this item

Sad สอบถามเรื่องการใช้ Unity ครับ
Posted by: Gamer123 - 11-04-2018, 12:19 PM - Forum: Town Square - Replies (6)

รบกวนท่านผู้รู้ช่วยบอกหน่อยครับ

  1. ทำให้ unity editor มีตัวอักษรใหญ่ขึ้น 
    ที่ inspector มองยากทีเดียวครับ ยิ่งถ้าพิมพ์ภาษาไทยด้วยแล้วเจอวรรณยุกต์ซ้อนเข้าไปอีก พิมพ์หรือถูกยังตรวจไม่ได้เลยครับ
  2. มีใครใช้ asset dialogue system for unity บ้างครับ
    ผมหาวิธีให้แสดงชื่อตัวละครที่กำลังสนทนาตด้วยตัวแปรไม่ได้ครับ ช่วยแนะวิธีหน่อยครับ
    ตอนทำเกมส์ร่วมกิจฮาโลวีน จะลองใช้ของฟรี narrate เผื่อจะได้หาคนมาช่วยเขึยนบทแล้วไม่ต้องเสียเงิน 
    มาเจอบัคใช้ list ไม่ได้เลยต้องใช้ตัวจ่ายเงินแทน  แพนด้าจ๊าก
  3. ช่วยแนะนำ asset rpg ให้หน่อยครับ
    ตอนแรกจะใช้ asset Dungeon Breaker เป็นตัวหลักทำเกมส์ตอนนี้ กลายเป็น DEPRECATED แล้ว
    ใช้ร่วมกับ asset ใหม่ ๆไม่ได้ ทำตามคู่มือก็ใช้ได้บ้างไม่ได้บ้าง เสียเวลาไปกับการปัญหาเยอะมาก
    เป็นไปได้เป็นระบบต่อสู้แบบ turn base จะดีมาก ๆ สร้างเกมส์เสร็จเซตให้เล่นมือเดียวได้ นอนเล่นสบาย :-)

    ที่จริงเป็น asset ที่ครบเครื่องเลยครับตัวนี้ มีทั้งระบบ level network quest skill combo แต่คงต้องทิ้งละ ยิ่งทำยิ่งปวดหัว   แพนด้าจ๊าก 

    ขอบคุณที่แนะนำครับ

Print this item

  1 มิย. 61 วันคล้ายวันสถาปนา irpg (9 ปีแล้ว)
Posted by: OP_Jum_RPG - 06-01-2018, 09:47 PM - Forum: Town Square - Replies (5)

บอร์ด IRPG ก่อตั้งขึ้นเมื่อวันที่ 1 มิถุนายน 2009
จนถึงตอนนี้ก็ 9 ปีแล้วครับ
ขอบพระคุณที่ยังอยู่ด้วยกัน ติดตามกันเสมอมา (ลอกตอนครบ 4 ปี มาเหอๆๆ)

*** ปีหน้า ครบ 10 ปี เตรียมจัดอีเวนท์ใหญ่ดีไหมนะ***

ใครยังอยู่บ้าง

ปล. ผมมาไม่ทันไทยแวร์ยุคแรกๆ
แต่จาก การสันนิษฐานในกระทู้นี้ ถ้านับยุคไทยแวร์ด้วย ก็เกือบ 16 ปีแล้ว

Print this item

  [สอบถาม] Meeting 2018?
Posted by: OP_Jum_RPG - 04-11-2018, 09:24 PM - Forum: Town Square - Replies (11)

สำหรับท่านที่ไม่สะดวกแสดงความเห็นในกระทู้นี้
สามารถแสดงความคิดเห็นได้ ที่นี่



**************************************************
****************************************************
น่าเสียดายที่ปีที่แล้วบอร์ดเราไม่ได้จัดมีตติ้ง

ตอนนี้ก็ได้เวลาอันเป็นมงคลแล้ว ที่จะเริ่มวางแผน

IRPG Meeting #6 (มีตใหญ่)

หรือ
IRPG Meeting #5.55+ (มีตย่อย)


ถามว่าต่างกันยังไง
ก็เหมือนนัดมานั่งคุยเล่นกัน อาจจะรวมถึงกินข้าว ไม่ได้จองห้องประชุม (หรืออาจเป็นตามงานอีเวนท์ต่างๆ)
ทุกอย่างเหมือนเดิม ลดสเกลลง มีรายงาน มีพรีเซนต์เกม อาจจะมีไลฟ์ เหมือนมีตใหญ่

อยากจะถามทุกท่านตั้งแต่เนิ่นๆว่าปีนี้สนใจจะมาเข้าร่วมกันไหมครับ

0. มีตใหญ่ หรือมีตย่อย
1. สะดวกช่วงใหน?
2. ช่วงเวลาที่อยากให้จัด (ตี 4 ครึ่ง 10 โมง ถึง 4 โมงเย็น เป็นต้น)
3. ค่าเข้างานที่สะดวกจ่ายประมาณเท่าใร? (100-200?)
4. สถานที่ที่สะดวกไป (หากมีแนะนำยิ่งดีครับ)
5. มีเกมที่คาดว่าจะนำเสนอหรือไม่
6. อยากได้กิจกรรมอะไรเพิ่มเติม ในระหว่างมีตติ้ง(เสนอได้ครับ)
7. ผู้ที่ประสงค์จะร่วมสมทบทุนสามารถแจ้งได้นะครับ



สถานที่ ตอนนี้เล็งที่ NE8T Space ราชเทวี (ที่เดียวกับมีต 5 / ปี 2016) ไว้ครับ
ไม่รู้เจ๊งไปยัง รู้สึกเพจเงียบแปลกๆ
NE8T ราชเทวี ปิดไปเรียบร้อยแล้วครับ
เดี๋ยวถ้ามีความหวังว่าจะจัด +ยังหาที่หม่ไม่ได้ จะไปเซอร์เวย์ให้ละกัน


มีตติ้งมีอะไร?
- พรีเซนต์เกม / ไหดอง
- พูดคุยเทคนิคการเขียนเกม และเทคนิคอื่นๆ
- จั่วยูกิ/แวนการ์ด และการ์ดอื่นๆ
- แต่งคอสเพลย์มาร่วมได้ (ถ้ากล้า)
- กิจกรรมอื่นๆ ตามแต่เวลาและสถานที่
- มีถ่ายทอดสดเหมือนเดิมแน่นอน

บรรยากาศมีตติ้งครั้งที่แล้ว (ปี 2016)
http://irpg.in.th/thread-2977.html

[Image: mHYmkFY.jpg]










ตัวอย่างจากมีต 4.5

http://irpg.in.th/thread-2312.html

Print this item

  ผมอยากทำเกมขายด้วย RPG Maker ต้องทำอย่างไรครับ
Posted by: NeoManat - 04-09-2018, 04:46 PM - Forum: Town Square - Replies (2)

ผมสนใจทำเกม RPG Maker ขาย โดยคิดว่าจะลงพวก Steam  แต่ผมไม่เคยทำธุระกิจ และไม่ค่อยถนัดการเงินกับกฏหมายการค้าของไทย ผมจึงสงสัยในเรื่องต่อไปนี้

- การวางแผนการทำงาน (มางานประจำอื่นทำอยู่)
- การโปรโมดเกม
- การจดลิขสิทธิ์ (ลิขสิทธิ์ยี่ห้อ กับ ลิขสิทธิ์เกม)
- การใช้ Resource ของคนอื่นที่บอกว่าใช้ฟรีได้
- การปล่อย Demo
- การหา Beta tester

ผมมีเว็บ Wordpress (http://projectpowalan.com/) ที่จะใช้คู่กับการทำงาน แต่ไม่รู้ว่าต้องปรับหรือจดทะเบียนอะไรไหม (ปกติลง Game Walkthrough ใน Youtube)

Print this item

  เลือก 2 คนให้มาปกป้องคุณ แล้วที่เหลือจะมาตามล่าคุณ
Posted by: Ozzy - 03-22-2018, 12:19 AM - Forum: Town Square - Replies (7)

มาเล่นกันครับ เลือก 2 คนให้มาปกป้องคุณ แล้วที่เหลืออีก 7 คนจะมาตามล่าคุณในเวอร์ชั่นตัวละครจากเกมใน IRPG 


[Image: h53ndja.jpg]

1. ฮีโร่ จาก Treasure of Dragoon
2. เรน จาก Revenant Gods
3. สเวน จาก Fabella Academia
4. ชาตรี จาก ชาตรียอดกุ๊ก
5. ปังคุง จาก Prana Arcadia
6. ไบรอัน จาก ไบรอันผจญภัย
7. ฮอว์ค จาก Robot battle 3 Assembly war
8. เซริก้า จาก DNA Hearts
9. ทาร์กอนเต้ จาก Guardian Tales

ถ้าไม่รู้ว่าใครเป็นใคร มีความสามารถอะไรแนะนำให้ลองไปโหลดเกมเหล่านี้เล่นดูนะครับ คัดมาแล้วมันส์ทุกเกม

ปล. ตั้งแต่ Photobucket หิวเงินแล้วรูปล่มไปนี่หารูปยากมาก....
ปล.2 จริงๆยังมีตัวละครอีกหลายตัวที่น่าสนใจ อยากทำหลายๆเซตด้วย แต่หารูปไม่ได้ ติดต่อเจ้าตัวไปเขาก็ไม่รับแอด 5555
ปล.3 ผมขอเน้นตัวละครที่ออกแบบเป็น Original นะครับ ตัวละครแบบที่โหลดจากเวป หรือใช้ RTP ผมขอละไว้ละกันเนอะ...
ปล.4 เกมที่ยังไม่เคยออกเดโมหรือตัวเต็มก็ขอละไว้ละกันเนอะ...

Print this item

  [IRPG] Top 20 กระทู้ที่มียอดวิวมากที่สุด & Top 20 กระทู้ที่มีโพสต์มากที่สุด
Posted by: Mikichan - 03-12-2018, 01:14 AM - Forum: Town Square - Replies (1)

เมื่อปีที่แล้วมิกิได้เขียนกระทู้รวบรวมสถิติเพี้ยน ๆ สุดแสนจะคิดได้ไปแล้วกับกระทู้ "[IRPG] Top 15 อีโมจิที่ถูกใช้มากที่สุดในกล่องแชท & Top 3 สุดยอดนักครองแชทแห่งเดือน" หลังจากการนั่งนับสถิติครั้งนั้นทำเอาปวดตาไปพักใหญ่เลยทีเดียว วันนี้มิกิได้รับข่าวดีว่ากระทู้ "มาแก้ปัญหาภาษาไทยใน RPG Maker MV กันเถอะ (วรรณยุกต์ซ้อน, ปัญหาสระอำ, ญ/ฐ+สระอู)" ของมิกิมียอดวิวถึง 10,000 ครั้งแล้ว เป็นปลื้ม ตอนนี้มิกิเลยเกิดสงสัยอะไรเพี้ยน ๆ ขึ้นมาว่าแล้วกระทู้ที่มียอดวิวมากที่สุดคือกระทู้อะไร? และกระทู้อะไรมียอดโพสต์มากที่สุด? วันนี้มิกิจึงได้ออกปฏิบัติการนับสถิติอันแสนปวดตาขึ้นมาอีกครั้ง!

เนื่องจากมีผู้เข้าบอร์ดตลอดเวลา ทำให้สถิติอาจมีความคลาดเคลื่อนระหว่างการเก็บข้อมูลได้ ดังนั้นมิกิจึงใช้วิธีเปิดแต่ละหมวดพร้อมกันทั้งหมดโดยใช้เวลาให้น้อยที่สุด เพื่อให้สถิติมีความคลาดเคลื่อนน้อยที่สุด แล้วจึงค่อยมานับสถิติหลังจากโหลดหน้าเพจของแต่ละหมวดเสร็จเรียบร้อยแล้ว โดยระหว่างที่เก็บสถิติจะไม่มีการ refresh หน้าเพจใด ๆ เลย


เก็บสถิติเมื่อวันที่ 11 มีนาคม 2561 เวลา 22.58 น. ใช้ระยะเวลาในการเข้าถึงข้อมูลทั้งหมด 1 นาที 15 วินาที
(สถิติจะคลาดเคลื่อนเมื่อมีคนเปิดดูกระทู้ภายในระยะเวลา 1 นาที 15 วินาทีนี้ ซึ่งเป็นเวลาที่น้อยมากจนไม่มีนัยสำคัญ)


Top 20 กระทู้ที่มียอดวิวมากที่สุดในบอร์ด IRPG

อันดับที่ชื่อกระทู้ผู้เขียนกระทู้หมวดยอดวิว (ครั้ง)
1[กิจกรรม] irpg Project "Forward Progress" 2012LuZiActivity Center339,361
2Revenant Gods - Ragnarok Chronicles - / ประกาศเลื่อนเดโม่LuZiOngoing Project317,349
3The Gate : The Remnant Memory ตัวเต็ม มาแล้วคร้าบบบAgentMolderCompleted Project287,493
4ตอนนี้กำลังทำงานอะไรกับโปรเจกต์ของเราอยู่?LuZiOngoing Project226,514
5[FULL GAME] Prana Arcadia : The Cursed Stigmataanime13masterCompleted Project214,629
6[Game Screenshot Thread] มาโชว์ภาพในเกมกันดีกว่าTenesOngoing Project199,045
7ปีศาจสีขาว!DemonkingCompleted Project182,416
8IRPG Art community สำหรับฝึกวาด [ปิดคอมมูแล้วจ้า]NazuthArt Square158,030
9Treasure of Dragoon [Update 16/11/2012]B.o.N.Ongoing Project141,017
10เทกระจาดภาพที่วาด อัพเดท 9/6/2016LuZiArt Square128,762
11[Profile] เก็บข้อมูลสมาชิก irpgRhenIntroduction & Farewell120,050
12[กิจกรรม] มาวาด Fanart กันเถอะ!! [อัพเดทประกาศผลการสุ่มรายชื่อนักวาด 21/10/2555]B.o.N.Activity Center106,003
13Change Fate -Hopeless Desire- (ประกาศดองไร้กำหนด หน้า13)MaryOngoing Project103,647
14Bounty Apprentice [Full Game Now Available !]AuthorCompleted Project100,555
153D collection (ปั้นหุ่นซะส่วนมาก)arkmanArt Square100,377
16[Full Game] Chalot : Story In The HospitalCulsInSubCompleted Project95,870
17[กิจกรรม] มาเปิดโลก IRPG World กันเถอะ!!B.o.N.irpg World Collectives95,010
18Fabella AcademiaGrieverCompleted Project92,700
19[Moving Forward]A Bear Tales : เรื่องรั่วๆของหมีพูดได้ ปล่อยตัวเต็มแล้วจ้า!dokibakuCompleted Project90,222
20มาทำเกมกันเป็นทีมเถอะ! Project 1 Virgin knight [ถึงด่านที่3แล้ว]arkmanArt Square89,500

ผู้ที่ได้รางวัลชนะเลิศใน Top 20 กระทู้ที่มียอดวิวมากที่สุดในบอร์ด IRPG ได้แก่... ท่านลู (LuZi) กระทู้ของท่านลูติด 20 อันดับแรกถึง 4 กระทู้ มียอดวิวรวมกันถึง 1,011,986 ครั้ง! กระทู้ของท่านลูนำโด่งจากอันดับที่ 2 อย่างท่านบอน (B.o.N.) ไปอย่างขาดลอย โดยกระทู้ของท่านบอนติด 20 อันดับแรก 3 กระทู้ มียอดวิวรวมกัน 342,030 ครั้ง ส่วนอันดับที่ 3 ได้แก่ AgentMolder ถึงแม้กระทู้ของ AgentMolder จะติด 20 อันดับแรกเพียงแค่กระทู้เดียว แต่กระทู้นั้นก็มียอดวิวถึง 287,493 ครั้ง

กลับมาที่กระทู้ต้นปัญหาที่ทำให้มิกิต้องตาลายนั่งนับสถิติอยู่ตั้งนาน กระทู้ "มาแก้ปัญหาภาษาไทยใน RPG Maker MV กันเถอะ (วรรณยุกต์ซ้อน, ปัญหาสระอำ, ญ/ฐ+สระอู)" ของมิกิ (Mikichan) มียอดวิว 10,014 ครั้ง จัดเป็นกระทู้ที่มียอดวิวมากที่สุดเป็นอันดับที่ 332 ถ้าไม่เคยรู้สถิติมาก่อนจะคิดว่า 10,000 วิวนั้นเยอะมากแล้ว แต่พอเทียบกับสถิติดูแล้วได้อันดับที่ 332 กลายเป็นว่ากระทู้ต้นปัญหานี้กลายเป็นแค่เม็ดทรายไปเลย



Top 20 กระทู้ที่มีโพสต์มากที่สุดในบอร์ด IRPG

อันดับที่ชื่อกระทู้ผู้เขียนกระทู้หมวดจำนวนโพสต์
1[กิจกรรม] irpg Project "Forward Progress" 2012LuZiActivity Center563
2IRPG Art community สำหรับฝึกวาด [ปิดคอมมูแล้วจ้า]NazuthArt Square418
3ตอนนี้กำลังทำงานอะไรกับโปรเจกต์ของเราอยู่?LuZiOngoing Project372
4Revenant Gods - Ragnarok Chronicles - / ประกาศเลื่อนเดโม่LuZiOngoing Project296
5The Gate : The Remnant Memory ตัวเต็ม มาแล้วคร้าบบบAgentMolderCompleted Project271
6[FULL GAME] Prana Arcadia : The Cursed Stigmataanime13masterCompleted Project260
7[Game Screenshot Thread] มาโชว์ภาพในเกมกันดีกว่าTenesOngoing Project222
8เทกระจาดภาพที่วาด อัพเดท 9/6/2016LuZiArt Square168
9[กิจกรรม] มาทำ IRPG card game กันเถอะ!!!B.o.N.Activity Center147
10[กิจกรรม] มาวาด Fanart กันเถอะ!! [อัพเดทประกาศผลการสุ่มรายชื่อนักวาด 21/10/2555]B.o.N.Activity Center145
11โปรเจครวมมิตรผู้กล้า : Hero Saga (ชื่อชั่วคราว)anime13masterEarly Project Posting142
12[กิจกรรม] มาเปิดโลก IRPG World กันเถอะ!!B.o.N.irpg World Collectives137
13[Moving Forward]A Bear Tales : เรื่องรั่วๆของหมีพูดได้ ปล่อยตัวเต็มแล้วจ้า!dokibakuCompleted Project135
14Change Fate -Hopeless Desire- (ประกาศดองไร้กำหนด หน้า13)MaryOngoing Project129
15Treasure of Dragoon [Update 16/11/2012]B.o.N.Ongoing Project127
16มาทำเกมกันเป็นทีมเถอะ! Project 1 Virgin knight [ถึงด่านที่3แล้ว]arkmanGame Maker Engine School120
17[กิจกรรม] irpg Moving Forward (ประกวดสร้างเกมส์ครั้งใหญ่ของบอร์ด IRPG)LuZiActivity Center116
183D collection (ปั้นหุ่นซะส่วนมาก)arkmanArt Square115
19มาโชว์ Desktop ของพวกท่านกันเถิด (โหลดโหด!)Neoz KahoTown Square110
20เปิดคลังภาพวาดส่วนตัว [ประมวลภาพวาดตลอดทั้งปี]NazuthArt Square101

ผู้ที่ได้รางวัลชนะเลิศใน Top 20 กระทู้ที่มีโพสต์มากที่สุดในบอร์ดได้แก่... ท่านลู (LuZi) กระทู้ของท่านลูติด 20 อันดับแรกถึง 5 กระทู้ มีโพสต์รวมกันถึง 1,515 โพสต์! กระทู้ของท่านลูนำโด่งจากอันดับที่ 2 อย่างท่านบอน (B.o.N) ไปอย่างขาดลอย โดยกระทู้ของท่านบอนติด 20 อันดับแรก 4 กระทู้ มีโพสต์รวมกัน 556 โพสต์ ส่วนอันดับที่ 3 ได้แก่ท่านนัต (Nazuth) กระทู้ของท่านนัตติด 20 อันดับแรก 2 กระทู้ มีโพสต์รวมกัน 519 โพสต์

ส่วนกระทู้เจ้าปัญหาที่ทำให้ต้องมานับสถิตินี้อย่างกระทู้ "มาแก้ปัญหาภาษาไทยใน RPG Maker MV กันเถอะ (วรรณยุกต์ซ้อน, ปัญหาสระอำ, ญ/ฐ+สระอู)" ของมิกิ (Mikichan) มีโพสต์เพียงแค่ 12 โพสต์ ซึ่งใกล้เคียงกับค่าเฉลี่ยของกระทู้ทั่วไป ดังนั้นจะไม่จัดอันดับกระทู้เจ้าปัญหานี้กับอันดับกระทู้ที่มีโพสต์มากที่สุด



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ถ้าสังเกตดูจากการจัดอันดับทั้งสองแล้วจะเห็นว่ามีเพียงไม่กี่หมวดที่มีกระทู้ติด 20 อันดับแรก แสดงว่าหมวดของกระทู้มีผลต่อยอดวิวและโพสต์ หมวดที่มียอดวิวและโพสต์มากคือหมวด Activity Center, Art Square, Ongoing Project และ Completed Project สำหรับหมวด Activity Center และ Art Square พออธิบายได้ว่าเป็นหมวดที่มีการพูดคุยในกระทู้มาก มีการวิจารณ์ ติชม ส่งผลงานในกระทู้ ส่วนหมวด Ongoing Project และ Completed Project อธิบายได้ว่าเป็นหมวดเกี่ยวกับการแจกเกม ซึ่งคนส่วนใหญ่ชอบเล่นเกมมากกว่าสร้างเกม ผู้คนจึงแห่กันมาที่กระทู้แจกเกมอย่างหมวด Completed Project และมาเสพกระทู้ขายฝันอันแสนหวานที่หมวด Ongoing Project


สรุปสุดท้ายแล้ว...

ท่านลู (LuZi) เป็นผู้ชนะใน 20 อันดับกระทู้ทั้งสองรางวัลเลย กระทู้ของท่านลูที่ติด 20 อันดับมียอดวิวรวมกันทั้งหมดถึง 1,011,986 ครั้ง! และมีโพสต์รวมกันทั้งหมด 1,515 โพสต์! นำโด่งจากอันดับที่ 2 ด้วยจำนวนที่มากกว่าถึง 3 เท่าทั้งสองรางวัล กล่าวได้ว่าท่านลูเป็นสุดยอดผู้เขียนกระทู้ประจำบอร์ด IRPG กระทู้ของท่านลูสุดยอดอย่างไม่มีใครเทียบได้เลยจริง ๆ งานนี้ขอปรบมือให้ท่านลูดัง ๆ เลย Angry Citizen Kane Clap



ยังมี "สถิติเกี่ยวกับบอร์ด IRPG สุดทึ่งที่คุณอาจไม่เคยรู้มาก่อน" เรื่องอื่นอีกนะ...
[IRPG] Top 15 อีโมจิที่ถูกใช้มากที่สุดในกล่องแชท & Top 3 สุดยอดนักครองแชทแห่งเดือน

Print this item

  [IRPG] คลังประวัติประจำบอร์ด IRPG
Posted by: Mikichan - 03-08-2018, 09:44 PM - Forum: Town Square - Replies (4)

ที่มาของการก่อตั้งคลังประวัติแห่งนี้

Show ContentSpoiler:


คำที่ใช้ในคลังประวัติแห่งนี้

Show ContentSpoiler:


วันที่ก่อตั้งคลังประวัติ : 8 มีนาคม 2018
ปรับปรุงคลังประวัติครั้งล่าสุด : 18 มีนาคม 2018


สารบัญคลังประวัติ

ตอนที่/บทที่ : หัวข้อ ------> (#ความคิดเห็นที่)
PART I : กว่าจะมาเป็น IRPG ------> (#1)
------Chapter 1 : ชุมชน TRMC ต้นกำเนิดเหล่าสาวก RM ------> (#1)
------Chapter 2 : การล่มสลายของ TRMC ------> (#1)
------Chapter 3 : การแตกตัวของสมาชิก TRMC ------> (#1)
PART II : ยุคทองของ IRPG ------> (#2)
------Chapter 4 : ก่อนยุคทองของ IRPG ------> (#2)
------Chapter 5 : บรรยากาศในยุคทอง ------> (#2)
------Chapter 6 : กิจกรรมในยุคทอง ------> (#2)
PART III : IRPG สู่ช่วงขาลง ------> (#2)
------Chapter 7 : บรรยากาศในช่วงขาลง ------> (#2)
------Chapter 8 : กิจกรรมในช่วงขาลง ------> (#2)
PART IV : เหตุการณ์ร่วมสมัยของ IRPG ------> (#2)
------Chapter - : ---
PART V : ประมวลตลอดช่วงอายุ IRPG ------> (#3)
------Chapter - : ---
Appendix
------สำรองเกมเก่าจาก TRMC ------> (#5)



PART I : กว่าจะมาเป็น IRPG

Chapter 1 : ชุมชน TRMC ต้นกำเนิดเหล่าสาวก RM

(ปรับปรุงครั้งล่าสุด 9 มีนาคม 2018)

สมัยก่อนอินเทอร์เน็ตบ้านทั่วไปยังไม่สามารถอัพโหลดข้อมูลได้ แหล่งข้อมูลออนไลน์สมัยนั้นจึงเป็นเพียงข้อมูลบนหน้าเว็บเพจธรรมดา คนทั่วไปสามารถเข้ามาอ่านข้อมูลออนไลน์ได้ แต่ยังไม่สามารถพูดคุยสอบถามอะไรกันได้ พออินเทอร์เน็ตพัฒนาขึ้นมาอีกขั้น ผู้ใช้งานสามารถอัพโหลดข้อมูลจากคอมพิวเตอร์ของตนเองได้ ตอนนั้นจึงเกิดสิ่งที่เรียกว่า "เว็บบอร์ด" ขึ้นมา ผู้ใช้งานเว็บบอร์ดสามารถ "ตั้งกระทู้" เพื่อถามคำถามที่ตนเองสงสัยแล้วให้ผู้ใช้งานคนอื่นมาตอบคำถามได้ ภายหลังกระทู้ถูกนำไปใช้เพื่อพูดคุยสาระทุกข์สุขดิบทั่วไปที่นอกเหนือจากการตั้งคำถามเพียงอย่างเดียว เว็บบอร์ดจึงถือว่าเป็นแหล่งชุมชนออนไลน์ที่ผู้คนจา่กหลากหลายที่ได้มาพบปะพูดคุยและแลกเปลี่ยนความสนใจกัน

TRMC (Thaiware RPG Maker Community) เป็นเว็บบอร์ดแห่งแรกของไทยที่เกี่ยวกับ RM (RPG Maker) [สัน.] ภายในบอร์ด TRMC มีการสอนใช้โปรแกรม RM, พูดคุยเกี่ยวกับ RM, จัดกิจกรรมประกวดสร้างเกม [ปฐม. link], นำเกมที่ตนเองสร้างมาแจก [ปฐม. link] และพูดคุยเกี่ยวกับตัวบอร์ด TRMC เอง [ปฐม. link] ยิ่งไปกว่านั้นยังมีการจัดมีตติ้งนัดเจอกันประจำบอร์ด TRMC อีกด้วย [ปฐม. link, ปฐม. link]

บอร์ด TRMC ไม่ได้แยกเป็นบอร์ดอิสระของตนเอง แต่จัดเป็นหมวดหมู่หนึ่งของบอร์ด Thaiware Community [ทุติย. link] แต่เนื่องจากการยกเลิก Thaiware Community ทำให้ปัจจุบันไม่สามารถเข้าถึงหมวดหมู่ TRMC ได้อีกต่อไป กระทู้ต่าง ๆ ในบอร์ด TRMC ต้องเข้าถึงผ่าน Thaiware Community เก่า [link] และเว็บบันทึกข้อมูลอย่าง web.archive.org เท่านั้น [link] การสืบหาหลักฐานที่ทำได้ยากนี้ทำให้ไม่สามารถระบุวันที่ก่อตั้งบอร์ด TRMC ได้อย่างชัดเจน แต่จากบันทึกของ web.archive.org สามารถระบุได้อย่างคร่าว ๆ ว่าบอร์ด TRMC ถูกก่อตั้งเมื่อวันที่ 30 มิถุนายน 2002 โดยมีกระทู้ "Thaiware RPG Maker Community" ของ Gink เป็นกระทู้แรกของบอร์ด TRMC [สัน. link]

บอร์ด TRMC มีความรุ่งเรืองมากในช่วงปี 2008 - 2010 [สัน.] มีสมาชิกขาประจำในบอร์ดมากมาย บรรยากาศของบอร์ด TRMC ในตอนนั้นมีสีสัน ร่าเริง และมีความเป็นกันเอง มีกิจกรรม, กระทู้สอนใช้งาน RM, กระทู้สอบถาม และกระทู้พูดคุยทั่วไปอยู่เป็นจำนวนมาก [สัน.]


Chapter 2 : การล่มสลายของ TRMC

(ปรับปรุงครั้งล่าสุด 9 มีนาคม 2018)

เมื่อวันที่ 1 มิถุนายน 2009 ท่านอควาหรือ AquaCS4 ในบอร์ด TRMC ได้ก่อตั้งบอร์ด RM ขึ้นอีกแห่งหนึ่งชื่อว่า IRPG โดยหวังว่าบอร์ดใหม่แห่งนี้จะเป็นบอร์ด TRMC แห่งที่สอง [ปฐม. link, ทุติย. link

ในวันที่ 14 ธันวาคม 2010 ได้มีกระทู้ "[เร่งด่วน] ว่าด้วยอนาคต TRMC" ของ AquaCS4 โดยระบุว่าบอร์ด TRMC ไม่มีผู้ดูแลบอร์ดมาสักพักหนึ่งแล้ว และมีสแปมบุกเข้ามาในเซิร์ฟเวอร์ของบอร์ด TRMC จึงมาสอบถามความคิดเห็นของสมาชิกในบอร์ด TRMC ว่าควรปิดบอร์ดถาวรหรือไม่ สมาชิกส่วนใหญ่เข้ามาตอบเห็นด้วยกับการปิดบอร์ด TRMC ถาวร [ปฐม. link] จึงทำให้บอร์ด TRMC ต้องปิดตัวลงไปตลอดกาล [สัน.]

จากบันทึกของ web.archive.org สามารถระบุได้อย่างคร่าว ๆ ว่าบอร์ด TRMC ปิดตัวลงระหว่างวันที่ 13 มกราคม 2011 - 23 กุมภาพันธ์ 2011 [ทุติย. link, ทุติย. link] สรุปว่าบอร์ด TRMC ได้เปิดตัวเป็นระยะเวลาประมาณ 8 ปี 5 เดือน - 8 ปี 8 เดือน [สัน.]


Chapter 3 : การแตกตัวของสมาชิก TRMC

(ปรับปรุงครั้งล่าสุด 8 มีนาคม 2018)

ภายหลังจากการล่มสลายของบอร์ด TRMC สมาชิกขาประจำในบอร์ด TRMC มีความผูกผันกับบอร์ด TRMC เป็นอย่างมาก พยายามทำอย่างไรก็ได้ให้บรรยากาศอบอุ่นของบอร์ด TRMC กลับมาอีกครั้งหนึ่ง สมาชิกขาประจำจึงได้แตกตัวออกเป็นกลุ่มหลายกลุ่ม ผู้นำของกลุ่มต่าง ๆ ได้ก่อตั้งบอร์ด RM แห่งใหม่ขึ้นโดยหวังว่าจะทำให้บอร์ดของตนเองจะเป็นบอร์ด TRMC แห่งที่สองให้ได้ ทำให้มีบอร์ด RM ใหม่เกิดขึ้นเต็มไปหมด เรียกได้ว่าเป็น "Boom Era" ของบอร์ด RM ที่เป็นภาษาไทยเลยทีเดียว บอร์ดแต่ละบอร์ดนั้นมีสมาชิกผู้ที่ติดตามผู้นำกลุ่มเข้าไปในบอร์ดด้วย และพยายามทำให้บอร์ดนั้นรุ่งเรืองจนกลายเป็นบอร์ด TRMC แห่งที่สอง เนื่องจากสมาชิกในแต่ละบอร์ดเคยเป็นสมาชิกเก่าของบอร์ด TRMC มาก่อน ทำให้สมาชิกแต่ละคนมีความผูกพันกัน นอกจากนี้ยังมีเป้าหมายร่วมกันคือสร้างบอร์ด TRMC แห่งที่สอง แต่เพราะไม่มีใครยอมเสียสละปิดบอร์ดของตนเองเพื่อผลักดันบอร์ดอื่นให้รุ่งเรืองเป็นบอร์ด TRMC ทำให้สมาชิกหลายคนจำใจต้องเป็นสมาชิกของบอร์ด RM หลายบอร์ดพร้อมกันจนกลายเป็นว่าไม่มีบอร์ดไหนมีความเจริญรุ่งเรืองแซงหน้าบอร์ดอื่นไปได้ ผลลัพธ์สุดท้ายจึงทำให้วงการบอร์ด RM ในไทยถึงช่วงอิ่มตัวและช่วงเสื่อมถอยลงอย่างรวดเร็ว

บอร์ด RM ในไทยทีผ่านช่วงเสื่อมถอยและรอดมาได้อย่างมั่นคงมีเพียงสองบอร์ดใหญ่เท่านั้นคือบอร์ด IRPG และบอร์ด GWTH (Gameworldth) ทั้งสองบอร์ดมีข้อได้เปรียบที่สร้างความได้เปรียบเหนือบอร์ดอื่นจนผ่านช่วงเสื่อมถอยมาได้ ข้อได้เปรียบของบอร์ด IRPG คือบอร์ด IRPG ถูกก่อตั้งขึ้นก่อนการล่มสลายของบอร์ด TRMC หนึ่งปี ทำให้มีระยะเวลาในการดึงดูดสมาชิกเข้าบอร์ดได้เป็นจำนวนมาก นอกจากนี้สมาชิกอาวุโสหลายคนจากบอร์ด TRMC ต่างก็ยอมรับให้บอร์ด IRPG เป็นบอร์ด TRMC แห่งที่สอง ส่วนบอร์ด GWTH ใช้ระบบบอร์ดไม่แตกต่างจากบอร์ด RM บอร์ดอื่น ๆ แต่ข้อได้เปรียบของบอร์ด GWTH คือรวบรวมเนื้อหาสอนสร้างเกม RM เบื้องต้นและสมาชิกแจกเกมของตนเองเป็นจำนวนมาก จึงทำให้ดึงดูดผู้ที่สนใจสร้างเกมมือใหม่ได้มาก สาเหตุเหล่านี้จึงเป็นรอยแบ่งระหว่างบอร์ด IRPG กับบอร์ด GWTH ที่ข่มกันไม่ลง ไม่มีบอร์ดใดที่สามารถอยู่เหนืออีกบอร์ดหนึ่งได้อย่างสมบูรณ์แบบ ทำให้ทั้งสองบอร์ดนี้ผ่านช่วงเสื่อมถอยมาได้ด้วยกัน

บอร์ด IRPG เป็นแหล่งรวมสมาชิกอาวุโสหลายคนจากบอร์ด TRMC เดิม เน้นสร้างบรรยากาศแบบ TRMC และเนื่องจากสมาชิกส่วนใหญ่มีความรู้เรื่องการสร้างเกมมาก่อนแล้ว ทำให้เนื้อหาในบอร์ด IRPG ส่วนใหญ่เป็นการสร้างเกมระดับสูงมากกว่าการสร้างเกมเบื้องต้น ส่วนบอร์ด GWTH เป็นแหล่งรวมนักสร้างเกมมือใหม่ มีเนื้อหาสอนสร้างเกมเบื้องต้นเป็นจำนวนมาก สมาชิกในบอร์ดสร้างเกมของตนเองแล้วนำมาแจกในบอร์ด GWTH หลายเกมจึงดึงดูดผู้คนจากนอกบอร์ดได้มากมาย แต่เพราะบอร์ดมีสมาชิกใหม่อยู่มากจึงทำให้บรรยากาศแบบ TRMC ไม่เข้มข้นเท่าไร

กล่าวโดยสรุปแล้วบอร์ด IRPG และบอร์ด GWTH ถือว่าเป็นบอร์ด TRMC แห่งที่สองร่วมกันทั้งคู่ เนื่องจากไม่มีบอร์ดใดสามารถอยู่เหนือกว่าบอร์ดใดได้อย่างสมบูรณ์แบบ ถ้าดูข้อความต่าง ๆ ในทั้งสองบอร์ดก็อาจพบข้อความที่อ้างว่าบอร์ดของตนเองเป็นบอร์ด TRMC แห่งที่สองที่แท้จริงบ้าง แต่นั่นก็เป็นเพียงข้อความโน้มน้าวให้ผู้อื่นเชื่อว่าบอร์ดของตนเองเป็นบอร์ด TRMC แห่งที่สองที่แท้จริงเท่านั้น

Print this item

  The Top 100 Things I'd Do If I Ever Became An Evil Overlord
Posted by: OP_Jum_RPG - 02-27-2018, 09:25 AM - Forum: Town Square - Replies (1)

by Peter Anspach

This Evil Overlord List is Copyright 1996-1997 by Peter Anspach (Anspach@aol.com). If you enjoy it, feel free to pass it along or post it anywhere, provided that (1) it is not altered in any way, and (2) this copyrigh t notice is attached. 

Being an Evil Overlord seems to be a good career choice. It pays well, there are all sorts of perks and you can set your own hours. However every Evil Overlord I've read about in books or seen in movies invariably gets overthrown and destroyed in the en d. I've noticed that no matter whether they are barbarian lords, deranged wizards, mad scientists or alien invaders, they always seem to make the same basic mistakes every single time. With that in mind, allow me to present. . .

The Top 100 (215) Things I'd Do
If I Ever Became An Evil Overlord
1. My Legions of Terror will have helmets with clear plexiglass visors, not face-concealing ones.
- ชุดที่น่ากลัวของฉันจะต้องใส่หมวกที่ไม่ปกปิดใบหน้าและมีขนนกอยู่ด้วยเสมอ
2. My ventilation ducts will be too small to crawl through.
- จงออกแบบช่องแอร์ให้แคบเกินกว่าที่คนจะเข้าไปคลานได้
3. My noble half-brother whose throne I usurped will be killed, not kept anonymously imprisoned in a forgotten cell of my dungeon.
- ถ้ามีพี่ชายครองบัลลังก์อยู่ ให้ฆ่าแล้วชิงมา แทนที่จะจับขังลืมไว้ในดันเจี้ยน
4. Shooting is NOT too good for my enemies.
- อย่าให้ฉันยิงปืน ยิงไม่โดนหรอก
5. The artifact which is the source of my power will not be kept on the Mountain of Despair beyond the River of Fire guarded by the Dragons of Eternity. It will be in my safe-deposit box. The same applies to the object which is my one weakness.
- อาวุธสุดยอดที่เป็นเหมือนแหล่งพลังงาน จะไม่เก็บไว้บนภูเขาที่ล้อมด้วยทะเลเพลิงแถมมีมังกรคุ้มกัน มันจะอยู่ในตู้เซฟแถวๆนี้แหละ แน่นอนว่าอาวุธกากๆก็เช่นกัน
6. I will not gloat over my enemies' predicament before killing them.
- ฉันจะไม่สบายใจจนกว่าจะฆ่าศัตรูได้
7. When I've captured my adversary and he says, "Look, before you kill me, will you at least tell me what this is all about?" I'll say, "No." and shoot him. No, on second thought I'll shoot him then say "No."
- ถ้าจับศัตรูมาได้แล้วเขาพูดว่า "อย่างน้อยก็บอกหน่อยว่ามันเรื่องอะไร" แน่นอนว่า "ไม่" และก็ยิงทิ้งซะ ไม่สิ ต้องยิงก่อนต่างหาก
8. After I kidnap the beautiful princess, we will be married immediately in a quiet civil ceremony, not a lavish spectacle in three weeks' time during which the final phase of my plan will be carried out.
- ถ้าจับเจ้าหญิงแสนงดงามมาได้ ให้รีบจัดงานแต่งงานแบบเงียบๆทันที อย่ามัวเอาเวลา 3 สัปดาห์ระหว่างแผนการขั้นสุดท้ายมาใช้
9. I will not include a self-destruct mechanism unless absolutely necessary. If it is necessary, it will not be a large red button labeled "Danger: Do Not Push". The big red button marked "Do Not Push" will instead trigger a spray of bullets on anyone stupid enough to disregard it. Similarly, the ON/OFF switch will not clearly be labeled as such.
- อย่าสร้างปุ่มระเบิดตัวเองถ้าไม่จำเป็น แต่ถ้าจำเป็นจริงๆ มันจะไม่เป็นปุ่มสีแดงอันใหญ่ๆ ที่มีข้อความว่า "อันตราย อย่ากด" ถ้าจะมีปุ่มที่เขียนว่า "ห้ามกด" มันจะเรียกกระสุนสาดใส่คนที่โง่พอจะไม่สนใจมันแทน แน่นอนว่า สวิตช์ เปิด-ปิด จะไม่เขียนอะไรไว้เลย
10. I will not interrogate my enemies in the inner sanctum -- a small hotel well outside my borders will work just as well.
- อย่าสอบสวนศัตรูในถ้ำลึก โรงแรมเล็กๆในอาณาเขตของฉันดูจะเข้าท่ากว่า

11. I will be secure in my superiority. Therefore, I will feel no need to prove it by leaving clues in the form of riddles or leaving my weaker enemies alive to show they pose no threat.
- ถ้ามั่นใจว่าปลอดภัย ก็ไม่จำเป็นต้องพิสูจน์โดยทิ้งร่องรอยน้องสาวริอปริศนาไว้ หรือปล่อยให้ศัตรูที่อ่อนแออยู่รอดโดยไม่เป็นภัยคุกคาม

12. One of my advisors will be an average five-year-old child. Any flaws in my plan that he is able to spot will be corrected before implementation.
- ที่ปรึกษาดีๆ คือเด็ก 5 ขวบ ถ้าเขาเจอปัญหาในแผน มันจะถูกแก้ไขก่อนเอาไปใช้งาน
13. All slain enemies will be cremated, or at least have several rounds of ammunition emptied into them, not left for dead at the bottom of the cliff. The announcement of their deaths, as well as any accompanying celebration, will be deferred until after the aforementioned disposal.
- ศัตรูที่ตายจะถูกเผา ไม่ก็โดนสาดกระสุนใส่ ไม่ใช้ทิ้งลงไปในหน้าผา การประกาศการตายนั้นไม่จำเป็น
14. The hero is not entitled to a last kiss, a last cigarette, or any other form of last request.
- ผู้กล้าจะไม่ได้รับสิทธิ์การขอร้องครั้งสุดท้าย, จูบ, บุหรี่ หรือคำขอใดๆ
15. I will never employ any device with a digital countdown. If I find that such a device is absolutely unavoidable, I will set it to activate when the counter reaches 117 and the hero is just putting his plan into operation.
- อย่าใช้เครื่องอะไรที่มีนาฬิกานับถอยหลัง ถ้าเลี่ยงไม่ได้ให้ตั้ค่าให้มันทำงานเมื่อนับถึง 117 แทน ระหว่างที่พวกผู้กล้ากำลังประมาทนั่นแหละ
16. I will never utter the sentence "But before I kill you, there's just one thing I want to know. "
- อย่าพูดว่า "ก่อนจะฆ่าแก มีเรื่องนึงทีฉันอยากรู้"
17. When I employ people as advisors, I will occasionally listen to their advice.
- ถ้าเอามนุษย์มาเป็นที่ปรึกษา บางทีอาจจะฟังก็แล้วกัน
18. I will not have a son. Although his laughably under-planned attempt to usurp  power would easily fail, it would provide a fatal distraction at a crucial point in time.
- อย่ามีลูกชาย แม้ว่าการพยายามยึดอำนาจจะล้มเหลว เขาไม่เลิกง่ายๆแน่
19. I will not have a daughter. She would be as beautiful as she was evil, but one look at the hero's rugged countenance and she'd betray her own father.
- อย่ามีลูกสาว เธออาจจะสวยงามในแบบปีศาจ แต่เมื่อพบกับตัวเอกก็อาจทำให้เธอทรยศพ่อแท้ๆได้
20. Despite its proven stress-relieving effect, I will not indulge in maniacal laughter. When so occupied, it's too easy to miss unexpected developments that a more attentive individual could adjust to accordingly.
- ถึงจะสบายใจแค่ไหน ก็อย่าหัวเราะอย่างบ้าคลั่ง

21. I will hire a talented fashion designer to create original uniforms for my Legions of Terror, as opposed to some cheap knock-offs that make them look like Nazi stormtroopers, Roman footsoldiers, or savage Mongol hordes. All were eventually defeated and I want my troops to have a more positive mind-set.
- ฉันจะจ้างนักออกแบบชุดดีๆมาออกแบบชุดให้กองทัพพของฉัน เพื่อให้มีใจสู้ ดีกว่าให้ใส่ชุดราคาถูกๆ ที่รบไปก็ตายเปล่า

22. No matter how tempted I am with the prospect of unlimited power, I will not consume any energy field bigger than my head.
- ถึงจะโดนล่อลวง พลังก็ไม่มีวันหมด แล้วพลังที่ใหญ่กว่าหัวก็ไม่จำเป็นอีกต่อไป
23. I will keep a special cache of low-tech weapons and train my troops in their use. That way -- even if the heroes manage to neutralize my power generator and/or render the standard-issue energy weapons useless -- my troops will not be overrun by a handful of savages armed with spears and rocks.
- ฉันจะเก็บอาวุธเก่าๆและสอนลูกน้องใช้มัน ดังนั้นแม้ว่าผู้กล้าจะทำลายแหล่งพลังงาน กองทัพของฉันก็จะไม่โดนบุกรุกด้วยคนป่าที่ถือหอกและหิน
24. I will maintain a realistic assessment of my strengths and weaknesses. Even though this takes some of the fun out of the job, at least I will never utter the line "No, this cannot be! I AM INVINCIBLE!!!" (After that, death is usually instantaneous.)
- ยังไงซะทั้งความแข็งแกร่งและจุดอ่อนของฉันก็ไม่เว่อร์จนเกินไป แม้มันจะทำให้ความสนุกลดลง อย่าพููดว่า "เป็นไปไม่ได้ ฉันเป็นอมตะ" (แล้วก็ตาย)
25. No matter how well it would perform, I will never construct any sort of machinery which is completely indestructible except for one small and virtually inaccessible vulnerable spot.
- อย่าสร้างเครื่องจักรที่มันทำลายไม่ได้ ไม่ว่ามันจะทำงานดีแค่ไหน ยกเว้นแต่จุดอ่อนเล็กๆที่ไม่มีทางเข้าถึง
26. No matter how attractive certain members of the rebellion are, there is probably someone just as attractive who is not desperate to kill me. Therefore, I will think twice before ordering a prisoner sent to my bedchamber.
- ไม่ว่าจะเป็นคนที่น่าสนใจแค่ไหน อาจจะมีคนที่ไม่คิดจะฆ่าฉัน แต่ก็คิดดีๆก่อนจะส่งเขาไปที่ห้องนอน

27. I will never build only one of anything important. All important systems will have redundant control panels and power supplies. For the same reason I will always carry at least two fully loaded weapons at all times.
- อะไรสำคัญอย่าสร้างแค่ชิ้นเดียว ระบบก็เตรียมไฟสำรองไว้ด้วย แน่นอนว่าให้พกอาวุธครบมือติดไปสองเซ็ต
28. My pet monster will be kept in a secure cage from which it cannot escape and into which I could not accidentally stumble.
- ให้ขังสัตว์เลียงไว้ในกรงที่ปลอดภัยต่อการที่มันจะบุกมาหาได้
29. I will dress in bright and cheery colors, and so throw my enemies into confusion.
- ลองใส่ชุดที่สีสดใส เผื่อผู้กล้าจะงง
30. All bumbling conjurers, clumsy squires, no-talent bards, and cowardly thieves in the land will be pre-emptively put to death. My foes will surely give up and abandon their quest if they have no source of comic relief.
- พวกไม่มีประโยชน์ก็ตายๆไปเหอะ ถ้าไม่มีอะไรทำเดี๋ยวพวกข้าศึกมันก็เลิกไปเอง

31. All naive, busty tavern wenches in my realm will be replaced with surly, world-weary waitresses who will provide no unexpected reinforcement and/or romantic subplot for the hero or his sidekick.
32. I will not fly into a rage and kill a messenger who brings me bad news just to illustrate how evil I really am. Good messengers are hard to come by.
33. I won't require high-ranking female members of my organization to wear a stainless-steel bustier. Morale is better with a more casual dress-code. Similarly, outfits made entirely from black leather will be reserved for formal occasions.
34. I will not turn into a snake. It never helps.
35. I will not grow a goatee. In the old days they made you look diabolic. Now they just make you look like a disaffected member of Generation X.
36. I will not imprison members of the same party in the same cell block, let alone the same cell. If they are important prisoners, I will keep the only key to the cell door on my person instead of handing out copies to every bottom-rung guard in the pri son.
37. If my trusted lieutenant tells me my Legions of Terror are losing a battle, I will believe him. After all, he's my trusted lieutenant.
38. If an enemy I have just killed has a younger sibling or offspring anywhere, I will find them and have them killed immediately, instead of waiting for them to grow up harboring feelings of vengeance towards me in my old age.
39. If I absolutely must ride into battle, I will certainly not ride at the forefront of my Legions of Terror, nor will I seek out my opposite number among his army.
40. I will be neither chivalrous nor sporting. If I have an unstoppable superweapon, I will use it as early and as often as possible instead of keeping it in reserve.

41. Once my power is secure, I will destroy all those pesky time-travel devices.
42. When I capture the hero, I will make sure I also get his dog, monkey, ferret, or whatever sickeningly cute little animal capable of untying ropes and filching keys happens to follow him around.
43. I will maintain a healthy amount of skepticism when I capture the beautiful rebel and she claims she is attracted to my power and good looks and will gladly betray her companions if I just let her in on my plans.
44. I will only employ bounty hunters who work for money. Those who work for the pleasure of the hunt tend to do dumb things like even the odds to give the other guy a sporting chance.
45. I will make sure I have a clear understanding of who is responsible for what in my organization. For example, if my general screws up I will not draw my weapon, point it at him, say "And here is the price for failure," then suddenly turn and kill som e random underling.
46. If an advisor says to me "My liege, he is but one man. What can one man possibly do?", I will reply "This." and kill the advisor.
47. If I learn that a callow youth has begun a quest to destroy me, I will slay him while he is still a callow youth instead of waiting for him to mature.
48. I will treat any beast which I control through magic or technology with respect and kindness. Thus if the control is ever broken, it will not immediately come after me for revenge.
49. If I learn the whereabouts of the one artifact which can destroy me, I will not send all my troops out to seize it. Instead I will send them out to seize something else and quietly put a Want-Ad in the local paper.
50. My main computers will have their own special operating system that will be completely incompatible with standard IBM and Macintosh powerbooks.
51. If one of my dungeon guards begins expressing concern over the conditions in the beautiful princess' cell, I will immediately transfer him to a less people-oriented position.
52. I will hire a team of board-certified architects and surveyors to examine my castle and inform me of any secret passages and abandoned tunnels that I might not know about.
53. If the beautiful princess that I capture says "I'll never marry you! Never, do you hear me, NEVER!!!", I will say "Oh well" and kill her.
54. I will not strike a bargain with a demonic being then attempt to double-cross it simply because I feel like being contrary.
55. The deformed mutants and odd-ball psychotics will have their place in my Legions of Terror. However before I send them out on important covert missions that require tact and subtlety, I will first see if there is anyone else equally qualified who wou ld attract less attention.
56. My Legions of Terror will be trained in basic marksmanship. Any who cannot learn to hit a man-sized target at 10 meters will be used for target practice.
57. Before employing any captured artifacts or machinery, I will carefully read the owner's manual.
58. If it becomes necessary to escape, I will never stop to pose dramatically and toss off a one-liner.
59. I will never build a sentient computer smarter than I am.
60. My five-year-old child advisor will also be asked to decipher any code I am thinking of using. If he breaks the code in under 30 seconds, it will not be used. Note: this also applies to passwords.
61. If my advisors ask "Why are you risking everything on such a mad scheme?", I will not proceed until I have a response that satisfies them.
62. I will design fortress hallways with no alcoves or protruding structural supports which intruders could use for cover in a firefight.
63. Bulk trash will be disposed of in incinerators, not compactors. And they will be kept hot, with none of that nonsense about flames going through accessible tunnels at predictable intervals.
64. I will see a competent psychiatrist and get cured of all extremely unusual phobias and bizarre compulsive habits which could prove to be a disadvantage.
65. If I must have computer systems with publicly available terminals, the maps they display of my complex will have a room clearly marked as the Main Control Room. That room will be the Execution Chamber. The actual main control room will be marked as Sewage Overflow Containment.
66. My security keypad will actually be a fingerprint scanner. Anyone who watches someone press a sequence of buttons or dusts the pad for fingerprints then subsequently tries to enter by repeating that sequence will trigger the alarm system.
67. No matter how many shorts we have in the system, my guards will be instructed to treat every surveillance camera malfunction as a full-scale emergency.
68. I will spare someone who saved my life sometime in the past. This is only reasonable as it encourages others to do so. However, the offer is good one time only. If they want me to spare them again, they'd better save my life again.
69. All midwives will be banned from the realm. All babies will be delivered at state-approved hospitals. Orphans will be placed in foster-homes, not abandoned in the woods to be raised by creatures of the wild.
70. When my guards split up to search for intruders, they will always travel in groups of at least two. They will be trained so that if one of them disappears mysteriously while on patrol, the other will immediately initiate an alert and call for backup, instead of quizzically peering around a corner.
71. If I decide to test a lieutenant's loyalty and see if he/she should be made a trusted lieutenant, I will have a crack squad of marksmen standing by in case the answer is no.
72. If all the heroes are standing together around a strange device and begin to taunt me, I will pull out a conventional weapon instead of using my unstoppable superweapon on them.
73. I will not agree to let the heroes go free if they win a rigged contest, even though my advisors assure me it is impossible for them to win.
74. When I create a multimedia presentation of my plan designed so that my five-year-old advisor can easily understand the details, I will not label the disk "Project Overlord" and leave it lying on top of my desk.
75. I will instruct my Legions of Terror to attack the hero en masse, instead of standing around waiting while members break off and attack one or two at a time.
76. If the hero runs up to my roof, I will not run up after him and struggle with him in an attempt to push him over the edge. I will also not engage him at the edge of a cliff. (In the middle of a rope-bridge over a river of molten lava is not even wor th considering.)
77. If I have a fit of temporary insanity and decide to give the hero the chance to reject a job as my trusted lieutenant, I will retain enough sanity to wait until my current trusted lieutenant is out of earshot before making the offer.
78. I will not tell my Legions of Terror "And he must be taken alive!" The command will be "And try to take him alive if it is reasonably practical."
79. If my doomsday device happens to come with a reverse switch, as soon as it has been employed it will be melted down and made into limited-edition commemorative coins.
80. If my weakest troops fail to eliminate a hero, I will send out my best troops instead of wasting time with progressively stronger ones as he gets closer and closer to my fortress.
81. If I am fighting with the hero atop a moving platform, have disarmed him, and am about to finish him off and he glances behind me and drops flat, I too will drop flat instead of quizzically turning around to find out what he saw.
82. I will not shoot at any of my enemies if they are standing in front of the crucial support beam to a heavy, dangerous, unbalanced structure.
83. If I'm eating dinner with the hero, put poison in his goblet, then have to leave the table for any reason, I will order new drinks for both of us instead of trying to decide whether or not to switch with him.
84. I will not have captives of one sex guarded by members of the opposite sex.
85. I will not use any plan in which the final step is horribly complicated, e. g. "Align the 12 Stones of Power on the sacred altar then activate the medallion at the moment of total eclipse." Instead it will be more along the lines of "Push the button."
86. I will make sure that my doomsday device is up to code and properly grounded.
87. My vats of hazardous chemicals will be covered when not in use. Also, I will not construct walkways above them.
88. If a group of henchmen fail miserably at a task, I will not berate them for incompetence then send the same group out to try the task again.
89. After I captures the hero's superweapon, I will not immediately disband my legions and relax my guard because I believe whoever holds the weapon is unstoppable. After all, the hero held the weapon and I took it from him.
90. I will not design my Main Control Room so that every workstation is facing away from the door.
91. I will not ignore the messenger that stumbles in exhausted and obviously agitated until my personal grooming or current entertainment is finished. It might actually be important.
92. If I ever talk to the hero on the phone, I will not taunt him. Instead I will say this his dogged perseverance has given me new insight on the futility of my evil ways and that if he leaves me alone for a few months of quiet contemplation I will like ly return to the path of righteousness. (Heroes are incredibly gullible in this regard.)
93. If I decide to hold a double execution of the hero and an underling who failed or betrayed me, I will see to it that the hero is scheduled to go first.
94. When arresting prisoners, my guards will not allow them to stop and grab a useless trinket of purely sentimental value.
95. My dungeon will have its own qualified medical staff complete with bodyguards. That way if a prisoner becomes sick and his cellmate tells the guard it's an emergency, the guard will fetch a trauma team instead of opening up the cell for a look.
96. My door mechanisms will be designed so that blasting the control panel on the outside seals the door and blasting the control panel on the inside opens the door, not vice versa.
97. My dungeon cells will not be furnished with objects that contain reflective surfaces or anything that can be unravelled.
98. If an attractive young couple enters my realm, I will carefully monitor their activities. If I find they are happy and affectionate, I will ignore them. However if circumstance have forced them together against their will and they spend all their ti me bickering and criticizing each other except during the intermittent occasions when they are saving each others' lives at which point there are hints of sexual tension, I will immediately order their execution.
99. Any data file of crucial importance will be padded to 1. 45Mb in size.
100. Finally, to keep my subjects permanently locked in a mindless trance, I will provide each of them with free unlimited Internet access.
101. I will not order my trusted lieutenant to kill the infant who is destined to overthrow me -- I'll do it myself.
102. I will not waste time making my enemy's death look like an accident -- I'm not accountable to anyone and my other enemies wouldn't believe it.
103. I will make it clear that I do know the meaning of the word "mercy"; I simply choose not show them any.
104. My undercover agents will not have tattoos identifying them as members of my organization, nor will they be required to wear military boots or adhere to any other dress codes.
105. I will design all doomsday machines myself. If I must hire a mad scientist to assist me, I will make sure that he is sufficiently twisted to never regret his evil ways and seek to undo the damage he's caused.
106. If my supreme command center comes under attack, I will immediately flee to safety in my prepared escape pod and direct the defenses from there. I will not wait until the troops break into my inner sanctum to attempt this.
107. Even though I don't really care because I plan on living forever, I will hire engineers who are able to build me a fortress sturdy enough that, if I am slain, it won't tumble to the ground for no good structural reason.
108. Any and all magic and/or technology that can miraculously resurrect a secondary character who has given up his/her life through self sacrifice will be outlawed and destroyed.
109. I will see to it that plucky young lads/lasses in strange clothes and with the accent of an outlander shall REGULARLY climb some monument in the main square of my capital and denounce me, claim to know the secret of my power, rally the masses to rebe llion, etc. That way, the citizens will be jaded in case the real thing ever comes along.
110. I will not employ devious schemes that involve the hero's party getting into my inner sanctum before the trap is sprung.
111. I will offer oracles the choice of working exclusively for me or being executed.
112. I will not rely entirely upon "totally reliable" spells that can be neutralized by relatively inconspicuous talismans.
113. I will make the main entrance to my fortress standard-sized. While elaborate 60-foot high double-doors definitely impress the masses, they are hard to close quickly in an emergency.
114. I will never accept a challenge from the hero.
115. I will not engage an enemy single-handedly until all my soldiers are dead.
116. If I capture the hero's starship, I will keep it in the landing bay with the ramp down, only a few token guards on duty and a ton of explosives set to go off as soon as it clears the blast-range.
117. No matter how much I want revenge, I will never order an underling "Leave him. He's mine!"
118. If I have equipment which performs an important function, it will not be activated by a lever that someone could trigger by accidentally falling on when fatally wounded.
119. I will not attempt to kill the hero by placing a venomous creature in his room. It will just wind up accidentally killing one of my clumsy henchmen instead.
120. Since nothing is more irritating than a hero defeating you with basic math skills, all of my personal weapons will be modified to fire one more shot than the standard issue.
121. If I come into possession of an artifact which can only be used by the pure of heart, I will not attempt to use it regardless.
122. The gun turrets on my fortress will not rotate enough so that they may direct fire inward or at each other.
123. If I decide to hold a contest of skill open to the general public, contestants will be required to remove their hooded cloaks and shave their beards before entering.
124. Prior to kidnapping an older male scientist and forcing him to work for me, I will investigate his offspring and make sure that he has neither a beautiful but naive daughter who is willing to risk anything to get him back, nor an estranged son who wo rks in the same field but had a falling-out with his father many years ago.
125. Should I actually decide to kill the hero in an elaborate escape-proof deathtrap room (water filling up, sand pouring down, walls converging, etc. ) I will not leave him alone five-to-ten minutes prior to "imminent" death, but will instead (finding a vantage point or monitoring camera) stick around and enjoy watching my adversary's demise.
126. Rather than having only one secret escape pod, which the hero can easily spot and follow, I'll simultaneously launch a few dozen decoys to throw him off track.
127. Prison guards will have their own cantina featuring a wide variety of tasty treats that will deliver snacks to the guards while on duty. The guards will also be informed that accepting food or drink from any other source will result in execution.
128. I will not employ robots as agents of destruction if there is any possible way that they can be re-programmed or if their battery packs are externally mounted and easily removable.
129. Despite the delicious irony, I will not force two heroes to fight each other in the arena.
130. All members of my Legions of Terror will have professionally tailored uniforms. If the hero knocks a soldier unconscious and steals the uniform, the poor fit will give him away.
131. I will never place the key to a cell just out of a prisoner's reach.
132. Before appointing someone as my trusted lieutenant, I will conduct a thorough background investigation and security clearance.
133. If I find my beautiful consort with access to my fortress has been associating with the hero, I'll have her executed. It's regrettable, but new consorts are easier to get than new fortresses and maybe the next one will pay attention at the orientati on meeting.
134. If I am escaping in a large truck and the hero is pursuing me in a small Italian sports car, I will not wait for the hero to pull up along side of me and try to force him off the road as he attempts to climb aboard. Instead I will slam on the brakes when he's directly behind me. (A rudimentary knowledge of physics can prove quite useful. )
135. My doomsday machine will have a highly-advanced technological device called a capacitor in case someone inconveniently pulls the plug at the last second. (If I have access to REALLY advanced technology, I will include a back-up device known as a bat tery.)
136. If I build a bomb, I will simply remember which wire to cut if it has to be deactivated and make every wire red.
137. Before spending available funds on giant gargoyles, gothic arches, or other cosmetically intimidating pieces of architecture, I will see if there are any valid military expenditures that could use the extra budget.
138. The passageways to and within my domain will be well-lit with fluorescent lighting. Regrettably, the spooky atmosphere will be lost, but my security patrols will be more effective.
139. If I'm sitting in my camp, hear a twig snap, start to investigate, then encounter a small woodland creature, I will send out some scouts anyway just to be on the safe side. (If they disappear into the foliage, I will not send out another patrol; I w ill break out the napalm.)
140. I will instruct my guards when checking a cell that appears empty to look for the chamber pot. If the chamber pot is still there, then the prisoner has escaped and they may enter and search for clues. If the chamber pot is not there, then either th e prisoner is perched above the lintel waiting to strike them with it or else he decided to take it as a souvenir (in which case he is obviously deeply disturbed and poses no threat). Either way, there's no point in entering.
141. As an alternative to not having children, I will have lots of children. My sons will be too busy jockeying for position to ever be a real threat, and the daughters will all sabotage each other's attempts to win the hero.
142. If I have children and subsequently grandchildren, I will keep my three-year-old granddaughter near me at all times. When the hero enters to kill me, I will ask him to first explain to her why it is necessary to kill her beloved grandpa. When the h ero launches into an explanation of morality way over her head, that will be her cue to pull the lever and send him into the pit of crocodiles. After all, small children like crocodiles almost as much as Evil Overlords and it's important to spend quality time with the grandkids.
143. If one of my daughters actually manages to win the hero and openly defies me, I will congratulate her on her choice, declare a national holiday to celebrate the wedding, and proclaim the hero my heir. This will probably be enough to break up the rel ationship. If not, at least I am assured that no hero will attack my Legions of Terror when they are holding a parade in his honor.
144. I will order my guards to stand in a line when they shoot at the hero so he cannot duck and have them accidentally shoot each other. Also, I will order some to aim above, below, and to the sides so he cannot jump out of the way.
145. My dungeon cell decor will not feature exposed pipes. While they add to the gloomy atmosphere, they are good conductors of vibrations and a lot of prisoners know Morse code.
146. If my surveillance reports any unmanned or seemingly innocent ships found where they are not supposed to be, they will be immediately vaporized instead of brought in for salvage.
147. I will classify my lieutenants in three categories: untrusted, trusted, and completely trusted. Promotion to the third category will be awarded posthumously.
148. Before ridiculing my enemies for wasting time on a device to stop me that couldn't possibly work, I will first acquire a copy of the schematics and make sure that in fact it couldn't possibly work.
149. Ropes supporting various fixtures will not be tied next to open windows or staircases, and chandeliers will be hung way at the top of the ceiling.
150. I will provide funding and research to develop tactical and strategic weapons covering a full range of needs so my choices are not limited to "hand to hand combat with swords" and "blow up the planet".
151. I will not set myself up as a god. That perilous position is reserved for my trusted lieutenant.
152. I will instruct my fashion designer that when it comes to accessorizing, second-chance body armor goes well with every outfit.
153. My Legions of Terror will be an equal-opportunity employer. Conversely, when it is prophesized that no man can defeat me, I will keep in mind the increasing number of non-traditional gender roles.
154. I will instruct my Legions of Terror in proper search techniques. In particular, if they are searching for escapees and someone shouts, "Quick! They went that way!", they must first ascertain the identity of this helpful informant before dashing off in hot pursuit.
155. If I know of any heroes in the land, I will not under any circumstance kill their mentors, teachers, and/or best friends.
156. If I have the hero and his party trapped, I will not wait until my Superweapon charges to finish them off if more conventional means are available.
157. Whenever plans are drawn up that include a time-table, I'll post-date the completion 3 days after it's actually scheduled to occur and not worry too much if they get stolen.
158. I will exchange the labels on my folder of top-secret plans and my folder of family recipes. Imagine the hero's surprise when he decodes the stolen plans and finds instructions for Grandma's Potato Salad.
159. If I burst into rebel headquarters and find it deserted except for an odd, blinking device, I will not walk up and investigate; I'll run like hell.
160. Before being accepted into my Legions of Terror, potential recruits will have to pass peripheral vision and hearing tests, and be able to recognize the sound of a pebble thrown to distract them.
161. I will occasionally vary my daily routine and not live my life in a rut. For example, I will not always take a swig of wine or ring a giant gong before finishing off my enemy.
162. If I steal something very important to the hero, I will not put it on public display.
163. When planning an expedition, I will choose a route for my forces that does not go through thick, leafy terrain conveniently located near the rebel camp.
164. I will hire one hopelessly stupid and incompetent lieutenant, but make sure that he is full of misinformation when I send him to capture the hero.
165. As an equal-opportunity employer, I will have several hearing-impaired body-guards. That way if I wish to speak confidentially with someone, I'll just turn my back so the guards can't read my lips instead of sending all of them out of the room.
166. If the rebels manage to trick me, I will make a note of what they did so that I do not keep falling for the same trick over and over again.
167. If I am recruiting to find someone to run my computer systems, and my choice is between the brilliant programmer who's head of the world's largest international technology conglomerate and an obnoxious 15-year-old dork who's trying to impress his dre am girl, I'll take the brat and let the hero get stuck with the genius.
168. I will plan in advance what to do with each of my enemies if they are captured. That way, I will never have to order someone to be tied up while I decide his fate.
169. If I have massive computer systems, I will take at least as many precautions as a small business and include things such as virus-scans and firewalls.
170. I will be an equal-opportunity despot and make sure that terror and oppression is distributed fairly, not just against one particular group that will form the core of a rebellion.
171. I will not locate a base in a volcano, cave, or any other location where it would be ridiculously easy to bypass security by rapelling down from above.
172. I will allow guards to operate under a flexible work schedule. That way if one is feeling sleepy, he can call for a replacement, punch out, take a nap, and come back refreshed and alert to finish out his shift.
173. Although it would provide amusement, I will not confess to the hero's rival that I was the one who committed the heinous act for which he blames the hero.
174. If I am dangling over a precipice and the hero reaches his hand down to me, I will not attempt to pull him down with me. I will allow him to rescue me, thank him properly, then return to the safety of my fortress and order his execution.
175. I will have my fortress exorcized regularly. Although ghosts in the dungeon provide an appropriate atmosphere, they tend to provide valuable information once placated.
176. I will add indelible dye to the moat. It won't stop anyone from swimming across, but even dim-witted guards should be able to figure out when someone has entered in this fashion.
177. If a scientist with a beautiful and unmarried daughter refuses to work for me, I will not hold her hostage. Instead, I will offer to pay for her future wedding and her children's college tuition.
178. If I have the hero cornered and am about to finish him off and he says "Look out behind you!!" I will not laugh and say "You don't expect me to fall for that old trick, do you?" Instead I will take a step to the side and half turn. That way I can sti ll keep my weapon trained on the hero, I can scan the area behind me, and if anything was heading for me it will now be heading for him.
179. I will not outsource core functions.
180. If I ever build a device to transfer the hero's energy into me, I will make sure it cannot operate in reverse.
181. I will decree that all hay be shipped in tightly-packed bales. Any wagonload of loose hay attempting to pass through a checkpoint will be set on fire.
182. I will not hold any sort of public celebration within my castle walls. Any event open to members of the public will be held down the road in the festival pavillion.
183. Before using any device which transfers energy directly into my body, I will install a surge suppressor.
184. I will hire a drama coach. The hero will think it must be a case of mistaken identity when confronted by my Minnesota accent (if everyone sounds American) or my Cornwall accent (if everyone sounds British).
185. If I capture an enemy known for escaping via ingenious and fantastic little gadgets, I will order a full cavity search and confiscate all personal items before throwing him in my dungeon.
186. I will not devise any scheme in which Part A consists of tricking the hero into unwittingly helping me and Part B consists of laughing at him then leaving him to his own devices.
187. I will not hold lavish banquets in the middle of a famine. The good PR among the guests doesn't make up for the bad PR among the masses.
188. I will funnel some of my ill-gotten gains into urban renewal projects. Although slums add a quaint and picturesque quality to any city, they too often contain unexpected allies for heroes.
189. I will never tell the hero "Yes I was the one who did it, but you'll never be able to prove it to that incompetent old fool." Chances are, that incompetent old fool is standing behind the curtain.
190. If my mad scientist/wizard tells me he has almost perfected my Superweapon but it still needs more testing, I will wait for him to complete the tests. No one ever conquered the world using a beta version.
191. I will not appoint a relative to my staff of advisors. Not only is nepotism the cause of most breakdowns in policy, but it also causes trouble with the EEOC.
192. If I appoint someone as my consort, I will not subsequently inform her that she is being replaced by a younger, more attractive woman.
193. If I am using the hero's girlfriend as a hostage and am holding her at the point of imminent death when confronting the hero, I will focus on her and not him. He won't try anything with his true love held hostage. On the other hand, the fact that sh e has been weak, slow-witted, naive and generally useless up to this point has no bearing on her actions at the moment of dramatic climax.
194. I will make several ludicrously erroneous maps to secret passages in my fortress and hire travellers to entrust them to aged hermits.
195. I will not use hostages as bait in a trap. Unless you're going to use them for negotiation or as human shields, there's no point in taking them.
196. I will hire an expert marksman to stand by the entrance to my fortress. His job will be to shoot anyone who rides up to challenge me.
197. I will explain to my Legions of Terror that guns are ranged weapons and swords are not. Anyone who attempts to throw a sword at the hero or club him with a gun will be summarily executed.
198. I will remember that any vulnerabilities I have are to be revealed strictly on a need-to-know basis. I will also remember that no one needs to know.
199. I will not make alliances with those more powerful than myself. Such a person would only double-cross me in my moment of glory. I will make alliances with those less powerful than myself. I will then double-cross them in their moment of glory.
200. During times of peace, my Legions of Terror will not be permitted to lie around drinking mead and eating roast boar. Instead they will be required to obey my dietician and my aerobics instructor.
201. All giant serpents acting as guardians in underground lakes will be fitted with sports goggles to prevent eye injuries.
202. All crones with the ability to prophesize will be given free facelifts, permanents, manicures, and Donna Karan wardrobes. That should pretty well destroy their credibility.
203. I will not employ an evil wizard if he has a sleazy mustache.
204. I will hire an entire squad of blind guards. Not only is this in keeping with my status as an equal opportunity employer, but it will come in handy when the hero becomes invisible or douses my only light source.
205. All repair work will be done by an in-house maintenance staff. Any alleged "repairmen" who show up at the fortress will be escorted to the dungeon.
206. When my Legions of Terror park their vehicle to do reconnaissance on foot, they will be instructed to employ The Club.
207. Employees will have conjugal visit trailers which they may use provided they call in a replacement and sign out on the timesheet. Given this, anyone caught making out in a closet while leaving their station unmonitored will be shot.
208. Members of my Legion of Terror will attend seminars on Sensitivity Training. It's good public relations for them to be kind and courteous to the general population when not actively engaged in sowing chaos and destruction.
209. I will not, under any circumstances, marry a woman I know to be a faithless, conniving, back-stabbing witch simply because I am absolutely desperate to perpetuate my family line. Of course, we can still date.
210. All guest-quarters will be bugged and monitored so that I can keep track of what the visitors I have for some reason allowed to roam about my fortress are actually plotting.
211. If my chief engineer displeases me, he will be shot, not imprisoned in the dungeon or beyond the traps he helped design.
212. I will not send out battalions composed wholly of robots or skeletons against heroes who have qualms about killing living beings.
213. I will not wear long, heavy cloaks. While they certainly make a bold fashion statement, they have an annoying tendency to get caught in doors or tripped over during an escape.
214. If a malignant being demands a sacrificial victim have a particular quality, I will check to make sure said victim has this quality immediately before the sacrifice and not rely on earlier results. (Especially if the quality is viriginity and the vic tim is the hero's girlfriend.)
215. If I ever MUST put a digital timer on my doomsday device, I will buy one free from quantum mechanical anomalies. So many brands on the market keep perfectly good time while you're looking at them, but whenever you turn away for a couple minutes then turn back, you find that the countdown has progressed by only a few seconds.

Print this item

  ข้อความที่มีพยัญชนะครบถ้วน
Posted by: Ivan_GilDong - 01-04-2018, 08:50 PM - Forum: Town Square - No Replies

สวัสดีครับ หายไปนานเลย แมวร้อง

ข้อความที่ผมนำมาต่อไปนี้ มีพยัญชนะไทยและวรรณยุกต์ครบทุกตัวครับ
สาเหตุที่ผมไปค้นหามาเพราะ ผมพยายามหาข้อความภาษาไทยที่จะนำมาใช้ทดสอบฟอนต์น่ะครับ

“เป็นมนุษย์ สุดประเสริฐ เลิศคุณค่า

ยังดีกว่า ฝูงสัตว์ เดรัจฉาน
จงฝ่าฟัน พัฒนา วิชาการ
อย่าล้างผลาญ ฤาเข่นฆ่า บีฑาใคร
ไม่ถือโทษ โกรธแช่งซัด ฮึดฮัดด่า
หัดอภัย เหมือนกีฬา อัชฌาศัย
ปฏิบัติ ประพฤติกฎ กำหนดใจ
พูดจาให้ จ๊ะๆจ๋า น่าฟังเอย”
๑๒๓๔๕๖๗๘๙๐
 
แถมข้อความที่หลายๆคนน่าจะคุ้นเคยครับ
 
THE QUICK BROWN FOX JUMP OVER THE LAZY DOG.
the quick brown fox jump over the lazy dog.
1234567890

//แถมไฟล์เวิร์ดให้โหลดไปลองใช้กันได้ครับ



Attached Files
.docx   ทดสอบอักขระและวรรณยุกต์ภาษาไทย.docx (Size: 12.83 KB / Downloads: 2)
Print this item